Lovaochsaraikenya!

Mt. Kenya - Dag 2

Och så var vi inne på dag två. Vaknade tidigt av vår guide Al som sprang runt mellan tälten samtidigt som han skrek: "Come on Swedish school, time to rock'n roll!!!!!". Vi packade ihop våra ryggsäckar och käkade en snabb frukost som bestod av bönor, korv och ett par skivor bröd. Denna dag gick vi både långt, drygt 1 mil och steg cirka 1200 meter i höjd. Under denna dag gjorde vi inte mycket mer än att gå gå och gå. Tror vi gick i ca 6 timmar och det var uppför i stort sett hela tiden. Trots att  dagen var riktigt tuff (dock långt bakom dag fyra på jobbighets-skalan)  så var det också en av de häftigaste då vi vandrade genom flera olika vegetationer.  När vi började gå på morgonen sken solen och vi gick igenom skog som sedan kom att övergå till jaa jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, bilderna beskriver bättre. Koolllaaa där nere!! Kändes lite som att vi befann oss på en ny planet. COOLT. Efter ca halva vandringen började man faktiskt se topparna av Mt. Kenya och det gav en verkligen världens push. Att man faktiskt kunde börja se målet. När vi äntligen var framme till vårt andra camp där de två kommande nätterna skulle spenderas, befann vi oss i en typ av dal precis intill topparna, som tidigare känts som en eveighet bort. Jäklans vad vi gick den dagen. Resten av dag två spenderades med att packa ur fylla tälten igen, käka middag, som besod av pasta- och potatisgryta. Så fort solen gick ner, vilket den gjorde väldigt snabbt efter att vi kommit fram till campet, blev det svinigt kallt. och vi gick och lade oss precis efter middagen. Dagen började med linne och shorts och slutade med underställ, fleece, dubbla jackor, mössa och vantar.