Lovaochsaraikenya!

HELLS GATE

Halloj! Nu var det ett tag sen vi kikade in här sist, en vecka för att vara exakt, och på denna tid har vi hunnit varit med om massor av roligheter. Eller egentligen har den största tiden bestått av skola på dagarna och plugg på kvällarna, FUN! Men, i helgen var vår klass och ekonomiklassen iväg till nationalparken Hells Gate för att campa. Helgen var helt otrolig! Jag har haft väldigt roligt med alla underbara människor och såg bland annat massvis med häftiga djur (som vi dessutom kunde namnen på, tack käre biologilärar-Pär!) Och jag njöt verkligen av varenda sekund!

Klockan 10.00 på lördagsmorgonen rullade den fullastade bussen ut från skolans parkering i tonerna av Pirates of the Caribbean. Jag satt verkligen och hoppade på mitt säte av full av förväntan och helt i extas med kameran i högsta högg och ett leende från ena örat till det andra. Bussturen till platsen där vi skulle slå läger tog ungefär tre timmar och Jag skulle nog faktiskt säga att dessa timmar på bussen som vi hade var nästan de bästa på hela resan.  Både att åka igenom de bebodda områdena och kolla och vinka till alla människor och söta barn och sedan även när vi åkte på savannen och åkte förbi bland annat giraffer, vårtsvin och massvis av zebror. På vägen stannade vi även på en utkiksplats där vi såg en magiskt vacker utsikt över Rift Valley. När vi kom fram till platsen där vi skulle tälta blev vi helt förstummade. Platsen hade verkligen helt perfekt utsikt över hela savannen där giraffer, zebror, vårtsvin, gaseller och antiloper i massor gick omkring. Efter att vi ätit lunch åkte vi iväg en bit i nationalparken för att gå i en canyon, där vi fick se häftig natur samt ”småklättra” lite. Efter en god middag och mysig kväll runt lägerelden slocknade alla tidigt.

Dagen efter gick vi upp klockan 6 för att vara med om en soluppgång på savannen, kan ju bara meddela att det är något man bör göra innan man dör! Det var helt klart döör vackert! På dagen bar det iväg till en varm källa som låg i närheten. Vattnet var helt vitt, man såg inte ens sin hand under vattenytan, dock stank vattnet ruttet ägg och man blev smått skållad ibland, men absolut en rolig upplevelse! Sedan var det dax för lunch och därefter påbörjades färden hemåt, där vissa somnade som stockar, nämner inga namn (host host Sara).